"Usein ajatellaan, että rohkeus on sitä, ettei pelkää. Näin ei kuitenkaan ole,
vaan rohkeus on sitä, että toimii vaikka pelottaa."

sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Yksin

Kyllä. Mä olen yksin. Se, mihin mä niin kaikkeni peliin pistin, jota parhaan taitoni mukaan vaalin, joka mua nämä vaikeat ajat auttoi jaksamaan, se kaikki on nyt ohi. Voi, siinä oli niin paljon hyvää ja kaunista, mutta mutkat tulivat lopulta kuitenkin liian koukeroisiksi. Vaikka näkemykset monen asian suhteen oli samat, huumori pelasi ja toisen lähellä oli hyvä olla, tiet vei silti eri suuntiin. Lopulta me kuitenkin kai haluttiin eri asioita. Onhan tässä toden totta ollut monta monessa, kuten jo todettu. Hyvässä ja vaikeassa. Molemmilla omat murheensa. Ehkä nämä saappaatkin oli lopulta toiselle kuitenkin liian suuret.

Sanomattakin varmasti on selvää, että mä olen äärettömän surullinen. Mulla on hurjan tyhjä olo. Tämä juttu kuitenkin päättyi kauniisti, ennen kuin molemmat oli kuluttaneet toisensa loppuun. Vuosi tässä vierähti. Ei mitään verrattuna vuosikymmeniin, mutta meidän vuoteen mahtui niin paljon kaikkea, että sitä vaan niin kiintyi, ja takertuikin, toiseen ihan hurjan lujaa. Puolin ja toisin. Paljon annoin. Paljon sain. Tunteet on mulla tässä parin päivän aikana vaihdelleet surusta surkeuteen ja siitä välillä luonnollisesti kiukkuunkin. Ketä kohtaan mä sitä kiukkua olen tuntenut, niin siitä mä nyt en ole ollenkaan varma.

Kun ajatukset alkoi aivan liiaksi päivällä kiertää kehää, mä päätin keksiä itselleni tekemistä. No, nyt on koti uudessa uskossa. Kaaos on kaukana ja se crossarikin löysi tiensä takaisin olohuoneeseen. Joku viisas joskus totesi, että sydänsuruihin auttaa parhaiten luutun viuhuaminen. Tuli sitäkin nyt sitten testattua ja sain ainakin hetkeksi ajatukset johdettua harhateille.

Niin, kuka postaa tällaista? Minä postaan. Koska tämä helpottaa. Ja tämä on ollut tärkeä osa meidän elämää. Ja meidän elämästähän tässä blogissa on kyse. Vaikka meitä surettaa, me kyllä pärjätään.



Piste

Hetkeksi lainasi aurinko säteitään
vain väistyäkseen aamun harmaan tieltä
Linnun kuulen laulavan
vaan suruinen on sointu senkin
 
Ei kuulu enää askeleesi portaikosta
En ääntäsi saa kuulla
En käsiäsi ihollani tuntea
En voi sua koskettaa
 
Surusilmin talletan sydämeeni
yhteiset muistomme
Painan mieleeni viimeiset sanamme
sopuisat ja kauniit
Kuitenkin niin lopulliset
 
Se minkä toivoimme kestävän
ei ollutkaan tarkoitettu
Vaan silti paljon antoi
ja mennessään paljon vie

10 kommenttia:

  1. Hali täältäkin suunnasta, oikeen luja sellainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi teitä! Kiitos sullekin!!!! T. Hän, joka suuresti tuntien hymyn läpi kyynelehtii..

      Poista
  2. Luin ensin tuon runon ja toivoin, että se ei tarkoittaisi tätä. :( Olen tosi pahoillani! :((( Lähetän sulle virtuaalisesti voimia tähän(kin) vastoinkäymiseen. <3 Ne sais muuten sun osalta olla sitten tässä. Noin niinkun loppuelämäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 Joo, kyllä mullakin alkaa mitta olla täynnä. Tietysi monella murheet eittämättä sata kertaa suuremmat, mutta jos nyt ainakin hetki menis ilman mitään kommervenkkejä... Äh. On se semmosta kuraa välillä!

      Poista
  3. Voi Titta, olen niin pahoillani! Voi muru. <3 Jos kaikella on joku tarkoitus niin mikähän tämän oli. :( Olet ihana, muista se. Halaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pahoillani olen minäkin. Toisaalta mua helpottaa tieto siitä, että se loppui niin sovussa. Ollaan oltu yhteyksissä edelleen ja toivon mukaan ollaan jatkossakin. Vaikeaa se tulee olemaan, mutta kumpainenkin oli halukas pysymään toisen elämässä, vaikkei meillä yhteistä tulevaisuutta olekaan. Me ehdittiin kokea niin hurjasti yhdessä. Mitä lie sielunkumppanuutta. Ja sitten aika on väärä. Tätä on vaikea selittää ilman, että tämä kuulostaa ihan hullulta. Toisaalta se kaikki tekee tän jutun vielä surullisemmaksi! Elämä toden totta on.

      Kiitos sullekin kauniista sanoista <3

      Poista
  4. Heipat!

    Sulle on tunnustus meitin plokissa. <3

    http://kaikkielamanikoirat.blogspot.fi/2013/04/sydan.html

    VastaaPoista